Von Puppen und Hunden

Von Puppen und Hunden

Donnerstag, 5. November 2020

Eine Lösung? / A solution?

 

Es gibt noch andere sehr ambitionierte Reiter in unserer Sasha Familie – Eve zum Beispiel.

There are more very ambitious riders in our family – like Eve.



Eben kommt sie mit Eos vom Training. Felix spricht sie an.

She just returns from training with Eos. Felix addresses her.



Du Eve? Ich habe doch unseren Cousin Peter zu einem Wettrennen aufgefordert. Ich wollte Richthofen reiten.

Uhm, Eve? You know I challenged our cousin Peter into a horse race. I wanted to ride Richthofen.



Ich glaube Danny meint, ich wäre nicht gut genug. Vielleicht kannst du mir helfen?

I believe Danny thinks I‘m not good enough. Maybe you can help me?



Ja klar, gern, Felix. Ich kann das Rennen für dich reiten.

Sure, it‘s a pleasure, Felix. I can ride that race for you.



Oh – äh – danke Eve.

Oh – uhm – thank you, Eve.



Das war nicht genau das was ich meinte….

That was not exactly what I meant….


6 Kommentare:

  1. Oh dear ! Felix needs to explain what he meant! He needs help to ride the race or maybe to call it off without losing face.... poor Felix

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Not to lose face seems his largest problem at the moment...

      Löschen
  2. I think Eve is just Eve is just toying with Felix a little!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. But she also knows Richthofen would run better with her in the saddle!

      Löschen
  3. ach der arme Felix, dabei wollte er doch nur noch ein wenig Untericht haben......

    AntwortenLöschen